Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789402153996 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
In Het kan dus wel! wordt, grotendeels gebaseerd op de praktijkervaring van de auteurs, aangegeven hoe de effectiviteit van ICT inspanningen en investeringen verhoogd kan worden door betere alignment met de business. Om dit te verduidelijken en te structureren, is een volwassenheidsmodel geïntroduceerd met een achttal relevante dimensies. Voor zes van die dimensies, bijvoorbeeld de dimensie Succesvol Innoveren, is een denkkader geschetst en zijn concrete voorbeelden gegeven om te verbeteren op die betreffende dimensie. Er is geen eenduidig recept voor een optimale invulling van business en ICT alignment. Voor elke organisatie geldt dat de omgeving waarin zij opereert en de wijze waarop al (samen)gewerkt wordt, uniek is en vraagt om een daarop toegesneden aanpak. Deze aanpak vereist dat de business en het ICT-werkveld samenwerken en samen toegroeien naar een optimale situatie. Te vaak is dit nog niet het geval en lopen verwachtingen, beleving en realiteit hierdoor uiteen. Met alle nieuwe mogelijkheden die ICT biedt en de golf van disruptieve business modellen die over ons uitgerold wordt, is het duidelijk dat geen visie hebben over ICT binnen de organisatie geen optie meer is.