Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789021406930 |
'Beeldende kunst heeft altijd gefunctioneerd in een context van macht, status en geld. Dat is haar lot. Toch was in twintigste eeuw een kunstwereld ontstaan waarin een zeker machtsevenwicht bestond tussen kunstenaars, galeries, museumdirecteuren en critici. Dat evenwicht is de laatste vijfentwintig jaar grondig verstoord. Het heftige parfum van kapitaal, glamour en sensatie dat kunst nu omringt, beïnvloedt ook de positie van kunst in de samenleving. Velen zien kunst als het pronkstuk van superrijken, de vlag van de decadente jetset of als een exclusieve vorm van entertainment. Dat beeld klopt wel als we aan de markt een totalitaire macht toeschrijven. Maar ik stel voor om daar nog even mee te wachten.' In dit pamflet inventariseert én hekelt Anna Tilroe de stand van zaken in de kunstwereld. Ze pleit voor een nieuw elan, dat recht doet aan de historie en tegelijkertijd de wereld van nu het hoofd kan bieden.